Top 10 Kereta Pilhan di Malaysia 2009 2010 2011


Sekarang ni ramai kan bercerita pasal kereta. Pergi mana-mana sebut pasal automatif. Sedangkan aku sendiri kalau dapat bersembang dengan golongan LELAKI mesti selit sekali bab-bab ni. Aku memang suka cerita pasal kereta lebih-lebih lagi my dad yang memang addicted dengan cars. Tukar kereta, jual kereta, beli kereta dah macam habit. Asal aku balik je ada kereta baru aku tengok menempek depan rumah.Sekarang ni dah slow sikit maybe budget lari lah tu. Bagus, bagus, bagus.

Ok, aku nak buat review sikit pasal top 10 pilihan kereta di Malaysia tahun 2009. 2009 okey bukan 2010. Kalau kereta tempatan :


   1. Perodua Myvi
   2. Perodua Viva
   3. Proton Saga
   4. Proton Persona
   5. Proton Exora
   6. Proton Satria Neo
   7. Proton Waja
   8. Proton Savvy
   9. Perodua Kenari
  10. Proton Gen 2

Kalau international punya kereta :

   1. Toyota Vios
   2. Honda City
   3. Toyota Hilux
   4. Toyota Camry
   5. Nissan Grand Livina
   6. Honda Civic
   7. Toyota Altis
   8. Toyota Avanza
   9. Honda Accord
  10. Isuzu D-max

Ok, itu untuk 2009. 2010 punya pilihan kereta.? Aku tengok masih sama untuk kereta tempatan :

   1. Perodua Myvi
   2. Perodua Viva Elite
   3. Proton Saga BLM
   4. Proton Persona SE
   5. Proton Exora
   6. Proton Satria Neo CPS
   7. Proton Alza
   8. Proton Savvy
   9. Perodua Nautica 4WD
  10. Proton Gen 2

International Cars kita boleh tengok orang sibuk dengan kereta keluaran honda iaitu honda city, civic, jazz. Selain itu toyota vios yang masih mendapat tempat kat Malaysia ni. Kereta lain macam BMW 3 Series, Toyota Wish, Toyota Estima, Toyota Camry, Mercedes Benz, Mitsubishi Lancer EX, Ford Fiesta. Blogcaripasal punya pilihan kereta pula.?

new-honda-jazz_y8utq_5965
bilalah aku dapat kamu yer wahai cik honda Jazz.?


Persoalannya apa pula pihan kereta penduduk kat Malaysia ni tahun 2011.?

Comments

amry said…
aku juga laaa yang pakai iswara buruk aku tuuu...hmmm
Ecah Shafiee said…
@ahfat
baguslah x best..xde org nak naik kete aku..selamat..ahak22..
Syarih said…
huhuhu....beli pesona keluar la pulak inspira isk3 ...sakit ati ahhh...
jusdelima said…
ANUGERAH DARI ILLAHI,PENAWAR DARI BUAH DELIMA,LAYARI http://jusdelima83.blogspot.com/ @ http://ajih83.pomepureasia.com/
Anonymous said…
tapi kalo la putra dikeluarkan balik..aku beli putra..haha

Popular Posts