Smartphone Terbaik | Android, Apple, iPhone, BlackBerry

Smartphone

Next Desired Smartphone Operating System
Aku tengah selidik smartphone mana yang menjadi kegilaan sekarang. Kalau nak ikutkan rate kat gambar atas tu Apple OS yang memonopoli diikuti dengan android, balckberry and others windows mobile. Aku rasa untuk yang gila gamers Apple OS memang sesuailah. Tapi sedia maklumlah Apple OS punyer smartphone harga dia berapa kan? Market 2010,2011 aku nampak Android OS makin mendapat tempat. Mungkin x dapat dan lawan Apple OS. Android ni lebih murah lah kalau nak dibandingkan dengan Apple. 


Macam mana pula dengan iPhone??Ok, bagi aku kalau yang jenis nak guna smartphone just nak update status kat mukabuku(FB) seeloknya x perlulah pakai iPhone. Propa sangat jerk mahal je lebih. Kire macam tak berbaloi lah. So, apa kata cuba Android OS. Aku dengar ada gak yang komplen sebab banyak phone yang tak compatible dengan android ni. Korang boleh cuba Samsung Galaxy 5 yang pakai Android OS. Harga pun lebih murah dalam RM699 jer. Boleh guna untuk maps, facebook, surf internet and others application. Tapi game dia tak sebanyak Apple OS la. Sebab tu aku cakap pada gamers sesuai kalau amik Apple OS.

Kegunaan Smartphone Mengikut Usia

us-mobile-market-oct2010-4

Kegunaan Smartphone mengikut gender pula

us-mobile-market-oct2010-5

Memang boleh nampak bestnya android ni sebab penggunanya ramai lelaki. Kita pun sedia maklum lelaki kalau pilih gadget-gadget yang terbaik memang nombor satu. Memang tak dinafikan lah (jangan bangga lak. Aku cakap mengikut pengalaman aku as student network). So, pandai-pandai koranglah nak pilih mana. Pilihan yang tepat hati pun puas kan?? Lagi satu ada duit tabur je yang takder duit macam aku ni?? Nganga je la tengok irang pakai smartphone canggih-canggih.

Comments

Popular Posts