Idea, Hasil Tangan, Kreativiti, Pelanggan Kashfee Anggun Dicopek | Melayu Sama Melayu


Inilah melayu zaman sekarang kalau nak berniaga. Tak boleh ke bersaing or niaga secara sihat.?Tak perlu kot nak ciplak-ciplak hasil kreativiti orang. Start je la dari awal and dengan niat nak berniaga secara jujur and halal. Ini tidak dari awal mencopek je kejenya mane hasil tu nak berkat and lekat. Lagi buat orang marah and ngamuk je ade lah.

Ok, nape aku lak yg marah lebih ni.? Haha, actually my cousin punye blogshop digeledah seseorang individu yang tak boleh blah perangainya. Memang macam haram sesuka hati jer amik idea orang. Sebijik-bijik pula tu. Sudah ditegur masih tidak mahu mengaku. So kawan-kawan yg meminati songket moden berjaga-jagalah dengan individu yang bernama Sari Najwa Collection di facebook.

Apa benda yang dicopeknya.?




Ni antara bukti-bukti yang sempat di printed oleh owner Kashfee Anggun :

Gmbr diatas adalah inbox yang diterima customer menggunakan gambar kami!!!Tengokla... Sesuka hati dia je bagi contoh orang punye gambar!!! Gambar owner Kashfee Anggun pulak tue!!!Pastu kata SARI pulak!!Bila ditanya, katanya dia hanya search kat Pakcik google... Sila kawan2 search kat Pakcik Google.. ada ke tak?? Yang keluar semuanya sari2 India... Boleh dia salahkn pakcik Google.. bukan salah pakcik Google, salah ko yg pegi copy n paste!! FAHAM???Rasanya bukan sahaja di website dia dah curi, tapi dia adalah sebahagian FRIEND LIST Kashfee Anggun!! Jadi AWAS semua!! Musuh Dalam Selimut!!

~inbox yg diterima customer!!Huhuhu... Ini customer aku!!!Yang panggil dorng sebagai bukti pun boleh!! No hal punya!!

~gambar di atas contoh inbox yang diterima customer!Dah curi gambar tuan punye diri pun masih tak ngaku!! Ape punye sengal la pompuan ni...Kami dah sms untuk mintak penjelasan, tapi dia masih tak mengaku!!

gmbr di atas adalah status pd wall si pencopek yang merahsiakan gmbr yg dihantar melalui email atau inbox..Kami tak pasti dah berapa ramai orang lain dah telah menerima gambar kami... Kalau dia sendiri tak bersalah, kenapa mesti sorok2, tunjuk ajelah contoh baju siap di album!!! Kenapa mesti guna inbox dan email!!

Wash Care pun sama.. Cuma translate ke Bahasa Melayu jer.. Ape punye kes la...Sebelum ni kita ada letakkan di blog.. Tapi dh didelete sebab tak cukup ruang... Dan di website, kita tak letak sebab xde ruang yang bersesuaian...
gmbr di atas adalah contoh inbox yang diterima customer!!!gmbr bwh ada contoh fesyen yg dimaksudkan...tetiba keluar statement SONGKET di situ!!! Ape kes?? Dah xde perkataan lain ke kat dunia ni???Lepas tue, bagi contoh exactly mcm fesyen yg ada kat Kashfee Anggun... fesyen ni sahaja ada di Kashfee Anggun dan tiada di blogshoppe lain!!! Untuk bukti, bole tengok di dalam Album2 Kashfee Anggun!! Nanti saya akan upload semula semua fesyen2 tu.. Aritu terpaksa tarik balik untuk keselamatan!!


Nampak tak macam mana cara dia ciplak.? Sebijik kan.? Agak-agaklah pun kalau nak menyopek. Memang kacau namanya ni. Owner bukan apa takut dipersalahkan di kemudian hari. So, better bertindak dari awal. 

Kalau korang lah alami masalah macam ni korang buat ape eh.?

Comments

Anonymous said…
gila dasat copy paste macam tu.macam haram jade je
Ecah Shafiee said…
@MATAHARI
tahu xpe..nak copy pun agak2 lah sikit..
adabetolka said…
cuba tanya ahfat..rajacopypaste..hahahaha..!!

kk..serius..memang penciplak yang amat sangat diaorang tu..seat!!!
Ain Zulaikha said…
haishhh mmg nak kena pelempang lah dia orang ni.. macam2 benda boleh nak gak amik orang punya.. boleh saman tu..
Ecah Shafiee said…
@Bos
ahfat tu rajacopypaste xdek prasaan..
mancai said…
bagus juga tu sediakan payung sebelum hujan.. namun buat report polis adalah lebih baik... sekadar pendapat
a.z.n.e.e said…
thanx alot echa dan semua yg menyokong dan memahami.. hope ada yg tersedar dan insaf.. huhuu...

sama2 kita amek ikhtibar as pelanggan, blogger n as seller (if)..

tq semua.. :)

Popular Posts