Bloglarian = Blogcaripasal?? | Hah, Tak Mungkin Lah!!


Bloglarian nampaknya dah jadi satu lagi fenomena dalam hidup seorang blogger. Mula-mula tengok ada orang buat entry pasal bloglarian ni aku buat bodoh jer. Kira macam tak amik port sangat. Tapi makin lama makin ramai pula yang buat entry pasal ni. Aku da mula lah pelik. So, dengan berbekalkan backlink di sana sini. Aku klik then terus direct page ke bloglarian ni. Baca lah sikit segala macam yang ada. Rupanya barulah aku tahu motif sebenar bloglarian ni.


Apa motif dia?? Nak membantu para blogger ber'blogwalking' lah. Kira dengan satu klik je 5 page atau blog akan open tab automatically. So, dengan proses auto open dia yang x lambat sangat nak load bagi aku memang sangat membantu. Memang before ni ada dengar istilah auto blogwalking. Mereka kata ini penipuan. Jerit-jerit di shoutmix orang tanpa membuka blog tersebut. Sis Dahlia ada sound setempek sikit pasal ni.

Ok, perasan tak nape ramai yang buat entry pasal ni sekarang?? Sebab nak join list bloglarian la. Siapa taknak kan?? Bila kita dah masuk dalam senarai, at least kalau blogger lain tak terniat nak tekan tapi tertekan link tu free-free kita dapat traffic.Kena buat slogan pulak "Saya Suka blogwalking kerana....what you give, you get back. Dengan blogwalking aku dapat macam-macam info dari blogger lain then tambah kenalan. Traffic juga makin bertambah bila blogwalking. Ini yang penting!!

Next step kita kena tag pada 3 orang rakan atau lebih then alert kan kawan kita tu untuk join. So, aku tag pada salwani, fad, popo. Sori ahfat tak tag kau. Aku tawu ko tak berminat. Hahhaha..OK settle. Eh, nak tahu gak macam mana nak join list bloglarian?? Masuk jer kat link tutorial bloglarian.

Comments

Wirda Azurainie said…
mcmne nak wat traficc tue ek?
Ecah Shafiee said…
wirdawahid : mcm mana nak buat traffic.?means..?

ahfat : sapew sombong.?
amry said…
ada pulak blog larian...ahaks. tapi aku kalau jenis auto open ni yang memalaskan aku ni.rimas dol..
Ecah Shafiee said…
amry : betol..aku bru try td..rimas nak scroll2..baik bukak satu2..
amry said…
@ecah
tau tak pooo...eden tak try g, tapi eden dah tau haa...ni apasai den cakap nogori nih?
Ecah Shafiee said…
@amry
adakah anda org nogori.?huhuhu..
Wirda Azurainie said…
hehe. wirda pun xtahu sgt. tapi pas buat nuffnang tue leh wat hot traffic ke apa. dia ada kaitan ke?
amry said…
@ecah
aku orang malaysia...wakakaka..aku orang perak lerr...saje jer nak jadi orang nogori jap. hehe
Ecah Shafiee said…
@wirdawahidwah..hot traffic.?asal ecah x tahu ni..kne tgok2 balik ni wirda..
Ecah Shafiee said…
@amry
owh..mike org perak jugak ke.?mike dok belah mane.?

Popular Posts