Pendidikan Seks Diterapkan di Sekolah | Perlu atau Tidak??


Baru-baru ni aku ada terbaca satu forum kat TV bangkitkan pasal isu pendidikan seks di sekolah. Pergh, sekali dengar terus tergamam aku. Gila kentang subjek macam ni pun ada kat sekolah ke.? Puas gak lah aku dengar diorang dok discuss pasal ni. Ok, bagi aku pendidikan seks kat sekolah kalau nak buat pun boleh tapi cara penyampaian tu biarlah sesuai. Sebab pengajian ni diorang terapkan dekat budak sekolah rendah.



Tujuannya sebab nak membendung masalah moral budak-budak zaman sekarang sebab kalau tengok zaman sekarang banyak isu kanak-kanak bawah umur buat perkara yang tak senonoh. Aku tengok makin menjadi-jadi benda ni. Then, sebab itulah dorang bangkitkan subjek ni. Kalau kita dulu kita belajar dalam biologi or pendidikan jasmani kan?? Kali ni diorang pecahkan buat satu subjek khusus.


Aku rasa benda ni kene terang betul-betul kat ibu bapa. Kalau yang pemikiran agak kolot tu memang diorang 'Berang' lah kalau tahu anak diorang belajar isu 'seks' kat sekolah. Ada gak cakap "Bodoh punya kerajaan, aku hantar anak aku supaya anak aku jadi orang berguna bukan nak suruh anak aku blajar benda-benda tak masuk akal ni". So, apa korang rasa??

Comments

perlu diterapkan.. Bukan nak ajar buat seks pun tp nk ajar bebudak yg terlalu 'pintar' bab2 tu supaya x buat dh.. =)

MH POST : Islam loves Monogamy, only favours Polygyny, against Polygamy
adabetolka said…
perlu diterapkan..dan suruh anak2 join beblog..mesti diaorang lebih faham tentang seks..haha,..
Hakim Zailan said…
cuba baca pendapat sya pulak pasal isu ni..
http://kimzai92.blogspot.com/2010/12/pendidikan-seks-korang-rase.html
hendrastar said…
gambar kat bawah tu memang stailo
Anonymous said…
bagi aku. cara pengajaran dan carapenyampaian yang akan menentukan. bukan apa, ramai pedophile sekarang ni. at least mereka tahu. kalau salah guna tu lain cerita. nice shot!
Ecah Shafiee said…
@Bos

blogging yer bos..bagus idea ni..huhuh..
Ecah Shafiee said…
@hendrastarstylo kan.?rembat uncle google la..
amry said…
macam mana cara nak ngajar tu erk. sebab...budak2 ni lagi diajar lagi nak tahu. perasaan nak tahu lebih tu yang bahaya tu...Ishhh..Kenapa tak digunakan pendekatan agama erk?
Ain Zulaikha said…
ha??? lebih baik tak yah..
darkbatman said…
perlu n wajib sbnrnyaa.. hee
Anonymous said…
mmg. kalau ikotkan x pyh sbb atas sbb seksual , wajib sbb kalau mlm pertama x tau nk wat ape si suami blur .
Anonymous said…
Lembu tak sekolah pun tahu sex, manusia berakal tak tahu sex atau terlebih sex?
macam mana cara nak ngajar tu erk. sebab...budak2 ni lagi diajar lagi nak tahu. perasaan nak tahu lebih tu yang bahaya tu...Ishhh..Kenapa tak digunakan pendekatan agama erk?

Popular Posts