Seni Felt Craft Semakin Diminati

Antara material penting nak buat felt craft ini adalah kain felt. Mesti ramai yang tidak tahu kan apa dia kain felt. Aku pun mula-mula tak berapa tahu sangat then tengok dekat kedai-kedai, butik, mini stall sekarang banyak ada jual barang yang diperbuat dari felt fabric. Antara barang-barang yang sering mendapat tempat di hati peminat felt craft seperti brooch tudung, cekak, button, purse, phone case dan macam-macam lagi lah. Sesiapa yang ada bakat buat craft macam ni memang boleh buat duit lah. Memang agak leceh lah nak buatnya kalau tangan kita ni keras je dan tak berseni. Tapi kalau nak cuba boleh je. 

Sekarang pun dah ada kelas atau bengkel untuk buat felt craft ni. Lagi satu felt craft ni dulunya popular di kalangan kanak-kanak. Kiranya macam pendidikan seni punya subjek. TV3 siap buat event pasal felt craft ni tapi event tu dah lama berlangsung sekitar bulan Januari 2011. Nak tahu kain yang macam mana diorang buat untuk dijadikan felt craft.?

Haaa, ini lah kain felt. Sekarang ni banyak dah jual secara borong kain felt ni. Contohnya dekat blog lovethebuttons jual dengan harga yang amat murah dan berpatutan. Sekeping baru RM1.70. 24 warna diorang letak RM12.00. Murah lah kan.? Hasilnya nanti amat-amatlah berpuas hati kan kalau siapa yang tahu padankan. Tahu-tahu nanti dah jadi macam-macam bentuk yang comel-comel. Kalau orang minat dengan craft kita bolehlah jual nanti kan.? Hehehe, kepala otak nak buat business sahaja kan.? Biasalah, ada kelebihan mesti digunakan sebaik yang mungkin kan.? Jom tengok hasil dari JajaKraf.com.

Comments

azlanmatt said…
wahh...sy suka kraf mcm nih... mcm2 bleh buat.. drp dok sajo kt umah.. lbh baik wat kejo nih.. ado faedah jgk...
noie said…
memang best... sy pun dh tergoda dengan felt craft ni.. jadi hobi yang baik
Sandra Azwan said…
Kalau pandai buat memang cantik n cute!;-)
kizzumi hanni said…
sya pon nk wat jgk time2 cuti beh exam at least dpt jgk tmbah duit poket
Yaya Ijat said…
kt mne nk beli kain2 n aksesori tu ek? reply me please..or visit me at
http://surayaartis.blogspot.com/

saya betul2 berminat n nak buat...boleh tlg sy? saya xthu nak beli kat mne
zarnaelya said…
salam..kat mne akak bli kain ni..?
sya said…
kat mane boleyh beli kain felt n i??
Unknown said…
Akak ad jual kaen felt n brg2 lain x?

Popular Posts