Pelakon Filem CUN!, Nadiya Nisaa Berbakat Besar


Boleh tak aku baru tengok filem Cun ni.? Boleh lah kan.? Filem terbaru lah jugak ni kan.? Nasib housemate aku jadi supplier kitorang. Apa aku nak cakap ha.? Speechless. Cerita ni terlalu best. Watak semua pelakon tak plastik. Baik watak utama sampailah ke watak sampingan. Tiada satu watak pun yang bagi aku nampak kekok. Semua pure habis lah. Tahniah CUN. Ok, pujian harus diberikan kepada Nadiya Nisaa. Nadiya Nisa aka Manis dalam filem cun merupakan adik kepada Remy aka Atan. Manis ni dia macam down syndrome sedikit ataupun senget bak kata Atan dalam filem ini. Setiap ayat yang keluar dari mulut dia bagi aku sangat kelakar. Mungkin sebab buat loghat Kedah lah kot kan.? Tapi memang pegang habislah.


Filem Cun Maya Karin & Remy Ishak

Remy Ishak dengan Faezah Elai pun menjadi sangatlah. Masing-masing bawak watak orang Kedah yang celuih habis. Filem Cun mengetengahkan genre romantik komedi yang didokong oleh pelakon-pelakon popular seperti Remy Ishak (Atan), Maya Karin (Luna), Faezah Elai (Tom), Jehan Miskin (Ryan Hidayat), Kartina Aziz (Tok Chah), Mislina Mustaffa (Bedah Tonggek), Siti Nor Faridah (Eton Gebu) & Nadia Nissa (Manis). Terbaiklah Cun. Oh yer, daripada 5 bintang aku boleh kasi 4.99999 bintang lah wei. Tahniah kepada pengarah, pelakon, serta krew-krew produksi. Nak sinopsis.?

       Maya Karin memegang watak Luna Latisya, seorang pengacara terkenal, bercinta dengan Ryan Hidayat (lakonan Jehan Miskin), seorang pelakon. Program yang dihoskannya, Meletops, memerlukan beliau menerjah kehidupan peribadi selebriti tanah air. Yang terkini, kru Meletops ke rumah Hidayat untuk kejutan hari lahirnya. Namun lain pula yang terjadi apabila Ryan ditemui bersekedudukan dengan seorang artis baru, Siti Senjakala. Luna berang lalu terus memandu kereta ke luar kota dengan Tom, pembantu peribadinya. Tom kemudian membawa Luna ke kampung halamannya di Kedah dan bertemu Atan (Remy Ishak) sepupu Tom, seorang petani. Di sana Luna melihat satu kehidupan sangat berbeza, penuh dengan kasih sayang dan gelak ketawa. Secara perlahan-lahan dia mula jatuh cinta dengan kampung halaman Tom, keluarganya dan paling utama, Atan. Membayangkan apa yang dilalui Luna boleh berlaku kepada Maya dalam kehidupan sebenar, jelas pelakon kelahiran Jerman-Melayu itu, ia tidak mustahil tetapi dugaan bakal dilalui pasti besar kerana perbezaan latar hidup.


Jom layankan trailer CUN!



Nak link download.? Ok, korang boleh download dekat sini. Klik gambar bawah ni ok :



Btw, memerlukan belas ihsan korang untuk like page ni. Like jangan tak like..

Baru ado 9 Like ja tu. Cepat-cepat tolonglah saya insan yang lemah ini. Thankz again.


Comments

Buletin Bawang said…
aku pun tak tengok lagi cite ni cah.. ehehehek.. ok ok.. satgi tonton.. weee~
LynnAiza said…
dah tgok citer ni..mmg cun abess!like laaa.remy pnya lakonan mjadik ;))
Ecah Shafiee said…
kan.?semua menjadik kan.?
Unknown said…
cakap kedah mang stai baq ang. aahaah
HazHand said…
aku da tgk!!!!yei!!! huhuh
aku suke tgk maya karin je!! grrr
adik remy uh,huhuhu,spe sbnrnye die wei>?
Ecah Shafiee said…
@nub
mmg stai..ceq kalau dok sembang dgn depa mmg kalut habih..haha
Ecah Shafiee said…
@HazHand
best kan.?nadiya.? dia student uitm arau..jenuh aku google carik info dia..biasa2 ja dia..tp belakon mantap!!

Popular Posts