Saya Sayang Ibu


Hye korang. Saya sayang ibu.? Saya tak sayang ibu saya sebab...
Saya sayang EMAK saya. That's what I usually called my mom. I love u mother. Anak mana lah ek yang tak sayang emak diorang.? Sekarang ni aku buzy dengan FYP which is 18/4/2011 ni adalah tarikh keramat aku sebagai pelajar tahun akhir. So, aku rasa sudah sangat lama tak balik rumah jenguk parents aku. I really, really miss them. Diorang selalu call tanya bila nak balik sampai one day emak cakap kat my sister "Tak payah lah balik dulu, tunggu angah habiskan FYP dia dulu". Ok, i'm touching right now. Emak memang emak yang selalu memahami. Oh, sebak nya rasa hati bila bercerita tentang my mom. Air mata dah bergenang dah ni. Emak, ayah, tunggu angah balik yer. I'm kinda homesick!!


We're wearing Songket together!!

Setiap anak mesti akan puji emak diorang dulu. Samalah macam aku. Emak aku ni kuat orangnya. Kuat dari segi mental and physical. Dulu my mom pernah ada penyakit yang agak kronik which means doctor said 50-50. Tak perlulah aku cerita what kind of disease. Biar je lah orang tertentu je yang tahu. Dek kerana semangat yang kuat she's ok right now but ada lah lagi sakit-sakit lain kan. Umur pun dah makin meningkat. Penyakit pun senang datang. Ok emak, makan ubat, jaga diri emak. 

Apa yang paling aku rindukan ialah masakan emak. Emak aku sangat pandai masak ok. Sayangnya aku tak mewarisi sangat kepandaian memasak emak aku. One more thing, emak makin hari makin pandai bergaya. I like it so much. Kawan-kawan selalu cakap emak and ayah kau nampak muda lah. Ok, aku hanya tersenyum.

Some mothers are kissing mothers and some are scolding mothers, but it is love just the same, and most mothers kiss and scold together. If the whole world were put into one scale, and my mother in the other, the whole world would kick the beam. 

Ok done. Actually entry ini juga merupakan contest yang aku join dekat blog The Road Not Taken by Hairie Hakimi. Ok, aku kena tag 2 orang blogger. Siapakah.? Ok my dearest sista Aen and Majin.

Comments

s h a said…
sy sayang emak sy juga...hehe...emak marah2 pon tetap mak yg terbaek...marah tanda sayang...uwaa...sayang emak... (~___^)
Glory Warrior said…
like quote tersebut.. most mother ARE scold and kisser.. :p
Ecah Shafiee said…
@darkkula
yeah..tp syg dorang same kan.?
Glory Warrior said…
hehe... mesti.. mesti.. :)

Popular Posts