Bahayanya COPY PASTE entry

Korang pernah kan buat bende ni? Copy dari entry blog mane-mane then paste jerk kt dlm blog korg. Aku pon slalu gak buat macam ni. Wohooo..ade bahayanya geng kalo kite buat gini. Macam-macam lah bahayanya.

Aku nak share lak pengalaman aku. Haritu aku ade post pasal membership status nuffnang aku dah bertukar jadi ordinary. Bapak sedey..wooo00..ni pon still ordinary lagi.

Aku ade anta surat layang kt nuffnang berkenaan ni then dorg reply and ckp dlm blog aku ade ads innity. OMG!! Where is it? Mane-mane?Setawu aku mane ade aku langgan innity ni. Selak punyer selak..tu dia..baru aku pasan..my 2nd blog ade iklan innity. Jenuh gak aku carik mane la code innity ni. Satu2 post aku edit balik. Bayangkan kalau ade byk giler entry?? Nasib entry aku x banyak sangat.

Gebek punyer gebek..tu dia..2 iklan innity skali dlm blog aku. Jahanam..nyesal aku copy paste ni..Aku kasi screen shot sikit kt korg eh.


Rupe-rupenyer ade embeded code dia. Kalau x usha kat Edit HTML mmg xkan nampak.


Ok uncle Nuffnang, i sudah remove innity. Plx3 update my status. Sakit kalao membership kite as ordinary. Nak blogwalking pon xde semangat. 

Pesanan kat korang2, kalau nak copy paste entry orang berjage-jage ngn embeded code ni. Salah satu website yang slalu ade bende alah ni beritaharianonline.

-Jalan.Singgah.Baca.Komen-

Comments

Anonymous said…
bahaya2 kes ni..slamat dapat selesaikan... yeah idup nuff :)
Ecah Shafiee said…
agk lame gak carik masalah ni..
berpeluh2..ehhehe~

alhamdulillah dpt solve..
azam said…
bahaya ooo plagiat
thanks for sharing..

sy pon selalu paste berita kat blog..harap tak jadik macam tue la kannn...lepas nie kener lebih hati2 lah..thanks yer..

owh salam kenal yerk, raser macam baru pestime singgah sini..
yuzie said…
thanx 4 saharing this..
bAgus.. Siap bagi embeded kod. Asa macam nak banding nuffnang.. Baru belajar.. nuffnang dan inniti
a.z.n.e.e said…
oo.. bahaya jugak yea.. nasib sekali sekala je copy dr BH..

angah, citer sket pasal wawi world nih.. tak faham... hehehe..
Ecah Shafiee said…
akk,agh pon dlm peringkat nak paham ni..

nnti dah clear betul2 agh inform..
nak bace kt blog2 lain entry pnjg2 xlalu nak bace habes..
s h a said…
ouh...cmtu eyh...kena hati2 ni...thanx for da tip dear...
kisahsensasi said…
yeah.... ada pengalaman yang serupa....then lepas terkena tu... seblum publish post entry...MESTI check HTML code dulu....hehehehehe
Ecah Shafiee said…
kisahsensasi : yayaya..betoi2..html code mmg kene check dulu b4 nak publish..ohooho..ade pengalaman yg same ropenyer..
Unknown said…
jangan risau,ader caraNYA uNTUK mengelak artikel anda dari dicopy dan dipaste
wooo..bahaya bahaya..tulis sendiri lagi selamat kan..apape pun tq sbb info
Anonymous said…
sial betul nuffnang ni...klau kau nk tau blogger yg femes2 ramai dh kene tipu dari sgi earning yg dpat dari iklan cpc..dh la pntingkan dri sndiri...innity 100 kali gnde lbih baik dr nuffnang :p

Popular Posts