Ada Blog Tanpa Nuffnang = Makan Nasi Putih Tak Berlauk


Nasi Putih Tanpa Lauk?? Korang pernah try x?? Mestilah pernah kan..Tapi kalau ade lauk korg amik x lauk?? Kompem korg akan makan nasi lauk kan?? Aku pon mesti balun abes lauk-lauk yang ade..Dapat lak cam menu kat atas tu. Nasi + Kerabu Mangga + Sotong Goreng + Sambal Belacan. Pergh, x terkata nikmat nak makan tuh. Silap-silap tambah lagi nasi.

So, kat sini actually bkn nak ckp pasal Nasi berlauk ni. Just aku nak buat relationship dia jerk la. Ok, skang ni cube korang bayangkan Blog Korang (xde nuffnang) sbg nasi putih tuh and nuffnang sbg lauk-pauk yang sedap2. So, kirenyer cam blog korg tu x masyuk la kalo xde NUFFNANG ni.

Sejak aku join nuffnang ni aku rase sangat-sangat ler best. Why?? 
  • Dulu aku malas nak update entry and now aku jadi rajin+excited
  • Dulu aku anggap buat blog ni just sekadar suka-suka but now aku da leh buat duit
  • Dulu aku mane ade geng-geng di kalangan blogger but now blogger pon ade kelab sendiri
  • Dulu aku ade dengar sal income di blog tp skrg aku dah berani mencuba and ianya best!!
Aku buat entry ni bukan pe sekadar nak beritahu pasal Nuffnang ni. Dengan sikit ilmu yang aku bekalkan dan dicampur dengan ilmu-ilmu nuffnang yang aku tuntut dari sifoo aku : ahfat aku dah berjaya cash out kali pertama. Masih x berminat lagi? Ok, aku tunjuk something kt korg tp ni kire sikit ni kalau nak dibanding ngn blogger yg lagi power~
So, uol berminat x?
Kalau berminat join Nuffnang secara PERCUMA.

  1. Register dulu eh.
  2. Jawab survey simple gedabak ni. (wajib jawab k)
  3. Then, g kat Blog Manager and add url blog korg (link blog korang la cth : http://mybeautifulkasih.blogspot.com)
  4. G kat ads, ade 3 iklan yang perlu anda copy. Tgk tutorial kat bahagian ni :

      5. Done!!

Then, upkan je la traffic korg dan peringatan yer. Waktu-waktu iklan akan kuar ade time dia. Slalu aku usha time pagi around 11.30pg - 2ptg. Then belah ptg macam kol 5-6++ptg. Malam lak dalam pukul 11.30mlm - 2pg. So, waktu-waktu ni korang jangan lah dok diam. Lawat blog-blog yang lain dan tinggalkan jejak korang kt shoutmix/shoutbox dorg k. Kt blog korang lak kene ade kotak jerit ni jugak k.

Selamat Mencuba and marilah kite jana duit bersama-sama dengan Nuffnang.

    Comments

    Kaseh Esmiralda said…
    Cik kaseh dh lame berblog tp bru je start bernufnang...thanx 4 sharing
    Ecah Shafiee said…
    ecah pon baru juge..so, same2 la sharing kayh??
    MaryamJamilah said…
    wao.. ramai juge yang dah dapat income ni eh. hehe.. selamat maju jaya. lagi 2 bulan untuk berblogging sbelum kene kerje secare sirius. agak2 sempat nak nak kmpul RM50? :)

    WIN LAPTOP HERE
    Ecah Shafiee said…
    insyaAllah sempat..
    dengan sikit kerajinan + info menarik..
    y not??
    a.z.n.e.e said…
    angah, akak sampai entry yg ni dlm blog akak.. hehehe...
    Ecah Shafiee said…
    amik jgn x amik kak..
    "ibarat nasi putih tanpa lauk"
    iklan nuffnang 2 memang kena letak 3 tempat gak ka
    a.z.n.e.e said…
    wah.. dh masuk blog ben.. meletop la blog ko angah!!!
    Ecah Shafiee said…
    izyanty : letak jek mane2 izyanty rase leh attract lagi ramai viewer tok klik..kalo leh letak kt tmpt sng dilihat..sesetgh blogger maleh nak scroll down..so, better letak atas..

    akak : walaweh..x kusangka2..terkizut myol~
    ismimaizura said…
    blog i dh kt sthn tp br je guna nuffang..hrp2 ad hasil la nnti..ekeke
    Ecah Shafiee said…
    inyallah dapat..kalo blog u viewer tggi possibility income lg tggi..so, mari same2 kiter blogwalking k~
    Unknown said…
    sis,
    dah bape lame sis msuk nuff??
    Ecah Shafiee said…
    ifa : sebulan++ jugak la..
    Ummiross said…
    Hmm tanpa nuffnang macam makan nasi putih tanpa lauk ye, betul3x.....
    hendrastar said…
    so kiranya ecah ni sifo aku la...hahahah...tq sifo...wakakka...info sangat2 berguna...tolong bagi aku semangat nak update blog...cyaiyok!!
    Ecah Shafiee said…
    ummiros : true3!! hehehe

    hendrastar : leh punyer..dulu blog ko kire best gak pe..keep it up bro~
    ahfat said…
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah
    ecah ecah


    sudikah anda di spam ?

    haha, keep it up, click click =D
    Ecah Shafiee said…
    ahfat : sudi3..bungok la ko..
    chong said…
    nak buat nuffnang ni kene ade paypal ke?
    Ecah Shafiee said…
    @ah chong..

    xperlu ada..dorg kasi cheque pos ke umah trus..
    Tungau Hijau said…
    Thx ye kak!! baru abes setting... weeeeee~ pasni kena acktif kaw laaarrr... hahah...
    Ecah Shafiee said…
    @Tungau Hijauok2..slamat active berblogging..
    ashraf latif said…
    sy tak letak nuffnang pon bukan takat nasik berlauk.. pizza hut? tgi friday? dome cafe? burger king? semua ada. pakai google adsense baru masyuk... rate yg sama rm1 nuffnang bagi, tp dapat 1usd google bagi. bersamaat rm3lebih. lagi untung.
    Ecah Shafiee said…
    @ashraf latifx berani try la..maybe one day sy akn try..thankz for sharing bro ashraf..

    Popular Posts