Sedikit Tips Untuk Blogger Supaya Lebih Berhati-Hati


Lama rasanya aku tak share pasal tips untuk blogger. Bukan tak nak share tapi ilmu aku dalam dunia blogging ni tak lah kebal mana pun. Aku pun baru nak merangkak-rangkak mengenali dunia blogging ni. Bukan senang nak maintain blog kita pada satu tahap yang boleh dibanggakan. Dibanggakan.? Perlu ke blog dibanggakan.? This is just a word yang mungkin some blogger praktikkan. 

Ok, back to tujuan sebenar entry aku kali ini. So, it's a tips for blogger. Tips yang macam mana.? Tips mengelakkan blog kita di 'remove' sesuka hatinya oleh pihak Google. Haaaa, cuak tak bila dengar bab-bab blog kena remove ni.? Jadi, berjaga-jagalah wahai rakan-rakan seperjuanganku. Sila buat backup dulu template blog kita ni sebelum apa-apa terjadi. At least kita ada backup. By the way, tips yang aku nak share ialah berhati-hati dengan istilah SPAM. 

Apa itu spam.? Spamming or whatever lah kan. Nak baca lebih lanjut mengenai spamming korang boleh baca dekat SINI. So, kenapa aku suruh korang berhati-hati.? Actually, Google boleh detect blog kita ni sejenis blog spamming atau tak. Macam mana.? Haaaa, berdasarkan dari komen-komen yang readers tinggalkan dekat entry kita. Aik.? Apa kaitannya pula kan.? Jeng jeng jeng. Korang perasan tak some readers tinggalkan komen sekali dengan url blog diorang ataupun recent entry diorang kan yang boleh di click itu. So, dari situ lah Google detect. Oh, tak percaya.? Boleh baca dekat blog sifu aku ni : SisDahlia aka CikguDahlia.

Comments

sabree hussin said…
untuk semua jenos blog ke untuk jenis blog tertentu je ni ?
Ecah Shafiee said…
@sabree hussin
rasenyer utk sume jenis blog kot..

Popular Posts