Single Tidak Bermakna Anda Tidak Laku

 
Sebelum aku membuka tirai entry ni nak amik vote sekejap untuk tengok readers aku ramai yang single or couple. Jujur lah kalau boleh kan. Siapa tipu haaaaa jaga-jagalah. Hahaha, cuak tak.? Tak.? Ok fine. Sila-sila vote sekarang!! Aku vote "Of course la SINGLE".

Anda Single atau Double?

Siapa dah vote jutaan terima kasih dari aku. Jom kita sembang sekejap pasal "Single Tidak Bermakna Anda Tidak Laku". Aku rasa dalam diri setiap indvidu mesti ada perasaan nak ber'couple' ataupun mempunyai pasangan. Jangan tipu diri sendiri cakap tiada niat sebab hamba Allah SWT memang dilahirkan berpasangan dan perasaan ingin bercouple memang ada dalam diri setiap individu. Mungkin tak rasa sekarang dan mungkin nanti. Lambat atau cepat tu je yang kita tidak tahu.

Ok, kenapa aku cakap single tidak bermakna anda tidak laku.? Banyak sebabnya ok. Antaranya :


  • Kesibukan seseorang mengejar kekayaan duniawi
  • Belum berjumpa pasangan hidup yang sebenar (isu jodoh sebenarnya)
  • Takut tidak boleh beri commitment pada pasangan 
  • Lebih sayangkan persahabatan daripada pasangan
  • Mungkin anda terlalu pemalu.?
  • Mengalami masalah kewangan (tiada duit untuk top up dan dating ;p)
  • Anda yang terlalu high demand kot
  • Anda terlalu jual mahal
  • Single buat kita rasa lebih laku (kata-kata dari meaw
  • Single is hot mama (kata-kata dari meaw
  • Tidak mahu couple yang tidak tahan lama  (kata-kata dari faziera)
  • Mak ayah tak kasi couple (kata-kata dari fariza

Siapa ada lagi pendapat share lah nanti aku update entry ni tambah dengan backlink untuk yang memberi pendapat. So, bagi aku janganlah sebab kita single mulalah kita rasa diri ini tidak laku. Mulalah rasa :

"Aku ni tak cantik, gelap lagi mana nak padan dengan dia"
"Penampilan aku tak menarik langsung, kurus keding, takde shape langsung!!"
"Aku tak seksi macam dia"
"Duit, kereta, motor, shopping...arghhhh"

Wahh, rilex semua and chill-chill. Korang perasan tak semua ini duniawi semata-mata. Apa je benda kat dunia ni yang tidak boleh berubah.? Apa.? Apa.? Ce citer, ce citer. Semua benda ni boleh berubah hanya perlukan usaha dan tawakal sahaja. Ramai je yang dahulu buruk tapi sekarang sudah cantik. Ada je dahulu gemuk dan sekarang kurus sedap mata memandang. Pendek kata teruskan berusaha dan juga teruskan berdoa untuk kelihatan menarik di pandangan masyarakat dan di sisiNya.

"Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat."petikan dari iluvislam

"Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right dan biar seorang diri daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti." petikan dari iluvislam



Comments

Mek Onie said…
bagi meaw masa single ni jugak lah terasa diri kita lebih laku (perasan) tapi sebab apa diri kita tidak laku kerana single? kerana menyesali dengan perhubungan yang lepas dan sebab itu tidak mahu berpasangan,takut berulang benda yang sama...
HazHand said…
AKU SKONG KAU ECAH!! TP AKU XSINGLE! yeih!!! hahaha
Ecah Shafiee said…
@meaw
betul, free backlink for u dear..
Ecah Shafiee said…
@HazHand
ko x single.? awat aku xtau ni.? hohoho..
saya_arief said…
single is hot maa..
:D
Faziera193 said…
betul! single tak semestinye tak laku..
kadang2 orang yang tersangat laku ni la yg susah nak double lame2...banyak orang kacau..huhu <--ni pengalaman kawan aku.. bukan aku.. aku tak lawa pun.. haha

lagi satu - confidence level teramat lah rendah yg membuatkan dia rasa tak layak untuk mane2 laki.. adoiii..
nlyana88 said…
saye sokong...buat mse ni single is better...hahahah :D
couple susah ooooo..... nnt sume benda nk kna report... huhuhu :D

aku sgt ska one of point ko.. "Lebih sayangkan persahabatan daripada pasangan"...heheheh :D
Ecah Shafiee said…
@nlyana88
haha, jarang kau komen blog aku ni yana ;p

betullah kan.? so, hargai persahabatan kite wei..
Ecah Shafiee said…
wah, ramai yg single eh readers aku.?
yg laki sape yg single tu agkt tgn sikit..x nmpk lah..hehehe
Invisible Me said…
mak ayah tak kasi.
nk couple dgn suami sendiri je nanti. :D
imz said…
wahhh...suka entri ni..hehe...bukan senang nak jumpa mr.right kan???
Ecah Shafiee said…
@imzyup mmg ssh tp ade gak yg sng2 je dpt mr/mrs right dorg..
Haikal Blank said…
HAHA gua ada member buruk macam gua tapi keliling pinggang perempuan usya. semua dia tolak lak tuh....

ayat manis mungkin...hemm....(jeles) HAHA
ChoCoLieTa said…
setuju ngn post nie...
kadang2 single lg best dri couple..
bg aku skrg lg suke single..hehe :)
Ecah Shafiee said…
@haikalblank
haha, pasaipa dia tolak bro.?
saya nak jadi single..... -)
Ecah Shafiee said…
@cinta_lovato
nak jd single.? skrg double kah.?hehe
ahaha . kadang kadang rase sonok jadi single . kadang kadang busan la gak . biasela tuh .
arang67 said…
single sebab xnak habis duit kat pompuan..hahahaha..

eca,sori lmbt gtau..banner dah update code :)

http://dvdphotoshop.blogspot.com/
Unknown said…
single is simple
couple is trouble
Ecah Shafiee said…
@arang67
ohoo, xnk abes due kt pompuan yer.?
pst : kasi code kt inbox fb ecah yer..nnti ecah renew..
mazlinasamin said…
seeeetuuuuujjjjuuuuuuu... :)
Mek Onie said…
wahhh,thank you dear... :))
Larson said…
single is hot maa.. :D

Popular Posts