Blogger Vs Follower



Budaya mem'follow' dan menyuruh orang follow aku rasa bukan benda baru lagi dekat dalam dunia blog ni. Tipu lah kan kalau aku cakap benda ni benda baru. Yer, memang baru. Baru dari segi bagaimana blogger meng'create' sesuatu benda yang baru dengan tujuan agar followers makin bertambah. Makin advance teknologi makin creative lah minda manusia ni terhadap sesuatu perkara. Aku tak kata benda ni berdosa besar. Cuma, bagi aku ini sudah dikira penyalahgunaan kuasa. Bagaimana.?


Ok, anda faham maksud gambar di atas.? Haaaaa, kan dah terang-terang event dekat facebook tu tujuan dia untuk apa. Untuk mengajak orang join sesuatu event. Sesuatu event bukan sesuatu perkara. Aku tahu before ni aku pun pernah menyalahgunakan benda ni. So, kat sini aku nak alert diri aku sendiri dan rakan-rakan blogger di luar sana. Dulu tak happening sangat macam sekarang ni. Sekarang ni dah tak terbilang event yang masuk dalam notification aku sampaikan event penting pun aku ignore. Sebab apa.? Sebab aku rasa menyampah nak usha bahagian event tu. Ok, aku faham korang guna benda tu untuk menambahkan followers tetapi tidak boleh kah buat cara manual macam aku buat dulu. Bagaimana.? Blogwalking!! Tetapi sekarang bloggers makin maju. Apa diorang buat.?
 
Haaaa..maju tak maju bloggers kita sekarang.? Boleh pula main suruh orang follow macam ni. Eh, ikut suka hati den lah kan nak follow ke tak kan.? Kalau blog ekau best, stylo mylo, kelakao tahap lahabao sampai nak terkeluar anak tokak den ni boleh lah den follow. Haaa, kan dah terkluar dah bahasa ibunda aku. Kahkahkah!! Ok, apa-apa pun aku tegur untuk semua termasuk diri sendiri. Peace, peace kacang peace!! 

Comments

Unknown said…
hehe..setiap orng ad hak nak follow @pon tidak... masing2 kan tidak boleh memaksa kehendak orng lain
Haikal Blank said…
hhahaha aku nak paksa gak follow. follow blog aku pat. pat. pat

HAHA bengong. kalau aku disuruh follow cerita pasal kuih muih buat apa. Aku bukan lelaki yang suka masak. hu3.
Cikgu Dahlia said…
ni post promosi "I Follow" Salleh Yaacob kan??
hhahaa.. :D



gurau jerk..jgn sentap k
Ecah Shafiee said…
@DaHLia
follow digi la sis..hahhaha
Ecah Shafiee said…
@haikalblank
haha, pksa la kalo brani..;p
Ecah Shafiee said…
@Mejuez
drpd dok bending2 jom g bandung..;p
athirahassin said…
hahhaahah...... lawak laa.. isu ni xmungkin abis...
adabetolka said…
ecah leh jadi cikgu disiplin lpas ni k..hahaha...
Azlina ishAk said…
hahahaha...sumpah terase..
seriusly,time aku bru menerokai dunie blog,time tu pon follower xsmpi 10(klu xsilap)..aku gi blogwalking mmg aku gne ayt annoying tu..tp.tp..tp..
setelah aku bljr dri blogger2 otai..br gue thu betape ayt tu xseptutnye ditaipkn,=)

~learn from mistake~
Mantap.... hahahhahaa...

Kadang-kadang macam menyampah pulak yang paksa2 folo ni... pastu nampak sangat bila dia folo kita tu bukan atas dasar ikhlas...

hahhahaa... aku emo...
Ecah Shafiee said…
@athirah
xpe, kite tgok bpe lme lg dia leh g.? hehe
Ecah Shafiee said…
@Bos
cikgu disiplin.?hhaha, haiiippp..beratur semua!!! ;p
Ecah Shafiee said…
@Azlina ishAk
betul2, learn form mistake..pasni jgn buat lg..huhuu
Ecah Shafiee said…
@Khuzrin Kamarudin
uih..ilex2..chill2..hahaha..emo2 xpe jgn wat hal sudaa..haaha
~syue syada~ said…
hehehe...selalunya blogger baru yg buat mcm tu.. dah sampai satu pringkat da puas aty ngan bil folower, maybe dia x wat dah..

rasanyalah. kekeke
Unknown said…
smua nk follow.. xkn org nk buang air besar kna g tndas, kte yg x nk buang air besar nie nk jgk kna ikit g tndas pikir la ye... arap korg fhm..

Popular Posts