Pagi Ahad = Duduk Termenung Depan Laptop



Tiada tutorial, Tiada Iklan Free, Tiada Info, Tiada Isu..

So, entry kali ini tiada lah perkara-perkara seperti di atas.
Aku juz nak sembang kosong share walhal dan perilaku ku diz weekend.
Arini Ahad, Semalam??Jumaat..ape ke bengong..semlm SABTU!!

Sepanjang ari aku tiada di rumah. Ikuti tentatif aku ni :

Pagi (7.30am) : Aku dikejutkan member aku Nadirah tok teman dia g pasar seksyen 16. Kenapa kena g pasar??G beli haiwan tok dijadikan BBQ di malam hari.

Pagi(8.45am) : Nad sampai and ktorg gerak g pasar bersama dengan Gjiey Ehsan. Merayau-rayau dlm pasar. List dikeluarkan (ayam, udang, sotong, kerang, daging kamben, daging lembu, brg2 perapan, sos dll)

Tgh ari ( 12.10pm) : Selesai membeli belah. Bukan di pasar seksyen 16 sahaja. Merayap sampai ke tesco dek kerana mencari DAGING KAMBENG!! Pulang je rumah aku  and nad melakukan kerja-kerja penerapan. Kekuningan jari kami dek kerana KUNYIT!!

Petang (5.00pm) : OMG!!Marathon Benci Bilang Cinta. Layan sat.

Petang (6.30pm) : Kami bersiap2 dan terus gerak ke rumah Gjiey and pick up Gjiey and Nabil. Ke mana??Shoot ke Cyberjaya untuk amik one of kawan kami Nana Eva di MMU. Perkara yang x disangka..Kereta milik Nadirah si bumblebee kancil itu meragam. Enjin tersengguk-sengguk and akhirnya kami decide nak kasi itu bumblebee rest and kasi dia minum. Tekak dia kering kot sehingga kan temperature nyer naik. Akhirnya. kami tiba di MMU (wuhuuu..dpt gak masuk MMU - 1st time)

Malam ( 8.30pm) : Gerak ke Shah Alam semula. Kami dikejutkan pula dengan hujan monsun timur tgh. Masing-masing da menggelabah carik tempat utk BBQ. Plan asal kami di Tasik Seksyen 7. Hujan la pula..xpe2, kite lepak dulu.

Malam (10.30pm) : Hujan berhenti then kami meneruskan dengan plan asal. Terus shoot ke tasik and prepare set BBQ. Adoi!! Salah beli Arang pula. Arang keras kematu yang sukar terbakar. Nasib ade zul selaku leader bakar membakar (baru je lantik..heheh). Then, kami start memanggang haiwan-haiwan tersebut. Da masak masing-masing pelahap makan.

Pagi ( 12.10am) : POP!! Tibe-tibe tasik bergelap. Ok, For your information, kol 12 mmg tasik tu bergelap secara automatiknyer. Pasang lilin la ape lg ( budget romantik).

Pagi buta (1.45am) : Semua keletihan. So, kami kemas2 then pulang ler. Sampai jerk umah area kol 2pg aku dah x pikir pe..Cuci muke and ape yg patot trus kroOohhh3!!


Sekian sketsa ku di pagi Ahad ini. Petang-petang sikit aku update lagi blog aku.




Comments

Popular Posts