Cara-cara Nak Lupakan Ex Kita

Cara-cara Nak Lupakan Ex Kita

Ok, apa yang aku nak share ni base on my pengalaman la. Aku kadang-kadang serabut dengar pendapat orang lain. Maybe sikit jerk kita leh ikot bcoz sometime dorg kasi pendapat tp dorang x pernah alaminya sendiri. So, as a person yang pernah heart broken mcm aku ni. Bkn sekali, dua..ade la 3 kali kot. So, how i handle the situation? Kalau korang rasa cara aku ni leh tenangkan hati korang, so maybe kapada yang ade masalah sama ngn aku leh cube.

Ok, 1stly aku nak tanya. Kepada girl, why bf korang tinggalkan korang? Macam aku, ex aku x tinggalkan aku pon tp aku yang mintak clash. WHY?? Bcoz, ex2 aku kebanyakan sume wat perangai. So, dari kite harapkan dia layan kite lebey2 mmg xkan dapatla. Why kite nak cry2 segala sedangkan si lelaki x rase pe yg kite rase. Tengok-tgk dia lagi enjoy. So, what for tunggu lagi?? Jauhkan diri uol dari ex uol la.

Masalah yang timbul sekarang is bila korang da meng'over' or terminated sesuatu realtionship, korang mule la rase rindukan si dia even hati tgh panas ni..

So, ape yang menyebabkan uol terigt dia balik?? As example if ex kite ade facebook then bile tgk dia on fb chat hati mule la gatai nak say hye kat dia. Sdgkan tiada balasan dr si dia. So, aku cadangkan korang BLOCK si dia. So, automatik si dia x de dlm friend list and langsung xkan ade connection ngn dia. Kire kalao uol search dia mmg xkan jumpe la. Then bile da remove dr friend list xkan over nak add dia balik right?? Then, resultnya korang xkan igt kat dia dah. Ni yang aku buat sekarang and i can lupekan ex aku yang dulu aku syg tahap gaban.

Another way is kalau korang ade blog. Buat satu entry khas untuk si dia. Nak isi apa dalam entry tu? Kutuk dia kah? Perli dia kah? Reveal rahsia dia kah?? NO, NO, NO!! Simple jerk, korang buat satu entry mengenai kisah korang di alam percintaan. Keluarkan semuanya. Suka dan duka. Ni kire cam luahan perasaan la dalam blog. Then, bile ade yang membacanya mesti post komen and kasi kata-kata semangat. Kata-kata semangat tu la yang penting buat kita feel nothing kat si dia anymore. 

Satu lagi cara pulak korang find someone else. Jangan carik someone untuk lupekan si dia. Bukan ini maksud aku. Someone tu adalah kawan kite yang leh dipercayai. Someone yang sanggup dgr and kasi pendapat kat kite. Kalao someone kite tu adalah lelaki lagi bagus. Dorang lagi phm pe yg laki mahukan. And maybe hubungan korang itu akan mula berputik. Itu yang lagi nikmat.

Actually ada banyak cara lagi. Jangan kerana frust bercinta kita sanggup buat something yang boleh menyakitkan tubuh badan kita. Sayangi diri anda kerana sebenarnya ada orang yang masih sayangkan anda. Terap satu moto dlm idup korang. Macam aku, aku buat satu moto. "There must be someone else for me out there". Then, moto ni aku buat as wallpaper. Hari-hari kasi aku semangat baru untuk lupekan SI DIA!!

Comments

diraja22 said…
pasti ada sinar baru..
ahfat said…
go ecah go...
haha.

bile lak wallpaper laptop ko brtukar ?

xpenah nampak pun. haha. ko hidden wallpaper ni.

oyeah.
die tampal di meja blaja la ahfat..ptt ak rse cm pelik je awat la dak ni tampal bnde tuh..huhu

p/s: ak x jumpe mr right ak lg nih..cmne weyh?
Ecah Shafiee said…
hahaha..wanie..diam2 sudah..
aku tgh kumpul semangat ni..
NUR HazieRAH said…
ouhhh...putus chenta kaaa???? aku ni blom ad hati utk brchentaaa aftr ptus... mse mula2 dlu mmg mngis gilak2 la..tp, lme2 aku bwt xtaw je ngn prasaan bangang aku 2...hihihi
hendrastar said…
aku dulu kiranya kawan ko la jugak kan???heheheh... :p
darkbatman said…
klau la bleh lupe semudah 2, hati ne xkn sengsara..
perit nk hilang org tsyg.
Ecah Shafiee said…
zairie : torai, jgn x torai..

hazierah : xler baru putus..dekat 7bln dah..now baru completely lupe bcoz tergerak hati nak buat cam dlm entry ni..

hendra : mmg la ko kwn aku dr dlu smp skrg..means?

darkbatman : yeah..mmg sgt2 susah nak lupekan but we have to..kalao x mmg akan slalu igt..
BIDUD said…
no2...i xstuju...
coz i salah sorg dri kisah itu
hehehe
n i mintak penjelasan dari my gurl,
tiada

n die tkot utk i

bg i xperlu kite block bagai spt my gurl buat kt i..
kite bleh bkwn kn

kalo btul c gurl dh melupakan c boy,die xkn buat bende yang menghlg c boy utk mencntct..coz c boy dh tiada dlm hati c gurl kn..
kalo d block,lg la c boy mrasekn c gurl masih mengingatinye
emm..
dah buat..
tapi tak jalan jugak...
sob2...
Ecah Shafiee said…
bidud : lain org lain carenyer..

qaseh : take ur time k..dah brp lame putus?

Popular Posts