Template Facebook Banyak Yang Dah Baru


Pagi-pagi bangun dalam keadaan mamai nak jugak bukak facebook ni tengok apa yang terbaru ni. Kadang-kadang aku rasa fb aku ni dah macam surat khabar bergerak. Tak perlu nak bukak online newspaper. News feed aku je dah penuh orang update latest info. Ok, aku bukan nak berceloteh pasal tu. Aku nak berceloteh sedikit pasal template fb yang kian makin banyak pembaharuannya.

sumber dari google

First of all kita diketengahkan dengan Timeline. Apa pendapat korang timeline ni.? Bagi aku dah macam album gambr je siapa yang suka tempek gambarlah kat fb dia. Kiri kanan ada gambar. Runsing pulak teman nengoknya. So, pada sesiapa yang pakai timeline tu memang aku cepat-cepat tutup sebab dengan kelajuan internet berkelajuan tenuk ni lambatlah der nak tunggu dia habis loading. Aku rasa yang best pun sebab dia boleh letak cover photo dah macam header pulak aku tengok kan.?


Satu lagi yang baru adalah bila kita klik pada gambar akan keluar satu navigation seperti ditampal satu lagi transparent paper di atasnya. Hahaha, faham.? Tak faham sudah pergi try klik gambar. Selalunya aku tak klik je, aku akan right klik untuk lihat gambar. Dan yang terbaru aku perasan pagi tadi ialah bila korang right klik pada komen akan keluar satu tab baru kan.? Tadaaa, lihatlah hasilnya. Haaa, yang ni aku suka sebab nampak smooth dan kemas. Tapi de jugak yang komen " ini macam klu buka kat ofis kantoi leee". Nasib kaulah dik oi. Hahahaha..

Comments

Fakhruddin said…
eh...baru keluar ke..tak perasan pulak..
apa2 pun tak suka ngn timeline...
Ecah Shafiee said…
@Udinz.com
yup2 udin..bru je kua..btul, x ske ar timeline jd slow dibuatnyer..
aimannajmy said…
same here... tidak suka timeline huhuhu, semak pala nak baca hohoho

Popular Posts