Bila Gaji Aku RM5K



Bila gaji aku RM5K,
Aku idamkan kerete Proton Caldina
Aku idamkan rumah 2 tingkat lengkap dengan landskap elegent
Aku idamkan rumah yang lengkap isinya

Rumahku pasti ada..
TV HD version 3D, 
Unifi dengan kelajuan 10MB,
Set dapur lengkap dengan kabinet,
Astro HD,
Set bilik tidur IKEA. . .

Bila gaji aku RM2K
Aku idamkan kerete Myvi Merah
Aku idamkan bilik sewa lengkap tempat tidur
Aku idamkan rumah yang fully furnished

Rumahku pasti ada..
Washing machine manual pun jadilah, 
Streamyx dengan kelajuan 1MB,
Set dapur lengkap dengan dapur masak,
Tengok Astro online,
Set katil dari IKEA je itupun time promotion. . .

Perasan tak korang lagi banyak gaji kita lagi banyak kita akan invest on something yang duniawi ni lah. Semua ni untuk mengejar keselesaan hidup. Bila gaji kita sikit, sikitlah impian kita. Bila gaji mula nak bercambah, pasang niat nak beli something yang lagi mahal. Inilah lumrah kehidupan. Aku sendiri pun tak lari dari bersifat begini. Makin banyak duit kita makin cepat ia habis. Pernah ke terfikir nak bersedekah.? Pernahlah juga itupun kalau tengah lepak ada pakcik, makcik, adik-adik lalu mintak sedekah. Pendek kata panjatkan kesyukuran buat Allah SWT dengan segala rezeki yang dikurniakan. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan yang takbur dan sombong akan kekayaan duniawi ini. 

Comments

Lulu Caldina said…
betullah tu, dah sikap kita sentiasa tak cukup dengan apa yang ada...

lulu CALDINA datang singgah sini ^__^
Ecah Shafiee said…
@Lulu Caldina
betul tu lulu..thankz for drop by. i'll hit u later darl..
nazirah said…
betul tu .. insyaAllah moga2..
bila ak jdik kaya..ak nak blanje ko cah..hahahha
Fakhruddin said…
belajar dan terus belajar menjadi seorang yang ada kerja.. barulah gaji lumayan kan..hehe
bestnya gaji 5k
aimannajmy said…
bersyukur sahaja dengan apa yang ada huhu.. besar periuk nasi, makin besar la keraknya, eh betul ke peribahasa ni hohoho
Ecah Shafiee said…
@Udinz.com
sape gaji 5k tu untunglaaaa...
Anonymous said…
Cukup ke RM5K nak berbelanja macam tu kalau dok KL.
Ecah Shafiee said…
@Anonymous
cukup rasanya klo bijak berbelanja..=)

Popular Posts