Rating 5 Bintang Aku Boleh Bagi Untuk Adnan Sempit 2


uolss, dah nonton belum Adnan Sempit 2.? Okeh, ni myols nak kasi suggestion untuk pergi nonton cerita ini. Wahhh, gedik gitu saya. Aucchh, hahaha. Okeh2, back to normal. So, aku bukan nak cakap lebih kan tapi bagi aku cerita ni memang kelazzzz gitu. Lawak dia memang dari start cerita sampai ending tak henti-henti. Ok, aku tahu review ni dah basi sebab cerita ni kan dah lama keluar. Tapi aku nak cerita jugak. Excited ni uolsss.

Mula-mula cerita dah gelak dengan gelagak Sam aka Adnan pengsan bila dikenakan 30hari untuk transform. Transform jadi transformer bak kata Adnan. Kemudian disambung lagi dengan watak Along Raja Lawak yang tak boleh blah bila frust bercinta dengan  Yana Samsudin mencetus kepada adegan kejar-mengejar menunggang motor dalam shopping complex. Bagi aku memang melampau-lampau. Tapi tahniah dekat Sam dengan Along sebab adegan ni memang kelakar weh. Aksi diorang memang menjadi bagi aku. 

Apa yang paling kelakar bagi aku ialah bila Adnan speaking London. Antaranya 'i love to u', 'u are terrorist', 'he is reading(riding) a baisaikeler(bicycle)', 'with a conditioner(condition)' dan banyak lagi lah. Memang mencuit hati. Tapi satu je aku nak nasihatkan kat korang yang kot-kot terbaca review aku. Jangan terlalu high expectation ok sebab aku tahu manusia punya pendapat ni berbeza-beza. Pada siapa yang nak gelak tak henti-henti aku sarankan pergi tengok dan pada siapa yang jenis suka nak jatuhkan filem Malaysia pun aku sarankan pergi tengok. Lawak diorang memang agak over tapi over tu lah yang buat aku tak berhenti gelak.


 Adegan kejar-mengejar
Salah satu transformasi Adnan
 Along sedap tidur padahal stall burger dia kena cekau

**nota kaki :
#akuagakpelikpadasiapa-siapayangkondeminicerita

Comments

ViNN said…
ko da takde kotak jerit2 ke cah? adoi.
Ecah Shafiee said…
@ViNN
haha. sejak2 shoutbox kene bayor aku da buang. nnti la letak baru lik..

Popular Posts