Tanda-Tanda Badan Terasa Nak Gemuk

tak caye aku kurus.?

satu lagi bukti aku kurus


Jarang sekali aku buat entry yang berkaitan pasal health and care ni. So tanpa segan silu dengan tidak berbekalkan apa-apa pengalaman aku nak jugak buat entry pasal ni. First of all, tiap kali aku blogwalking ke blog aie aka darkbatman, banyak gilo info pasal tips-tips nak kurus dan sewaktu dengannya. Kecil sungguh rasa diri ini bila mampir kat blog aie. Yolah, nak komen pun ayat aku macam ni "Aie, xde ke tips nak gemuk.?" Siyes weh sampai macam tu. Aku tak tahu lah dia perasan ke tak sampai one day ada entry pasal tips nak gemuk atau naik badan terpacul dalam blog aie. Wah2, tanpa segan silu aku komen..kikikikilalaa..

ops, gambar agak 18^-^

Ok, so apa tanda-tanda terasa badan kita alami kegemukan eh.? Aku pun tak tahu lah. Just 2,3 hari ni perut aku sentiasa lapar. Nak makan sesaje. Orang cakap kalau ambil appeton weight gain boleh menambah selera makan. Masalahnya aku baru bercadang belum tergerak hati lagi nak ambil langkah membeli di farmasi. So, boleh tak aku cakap ini tanda-tanda aku nak membesar.? 

Lagi.? Apa tanda-tanda lain.? Actually aku ni kuat makan tapi badan still kurus. Member aku cakap "memanglah selera kau dengan aku sama (kuat makan) tapi kau membuang pun acapkali.!" Oh, tersentap jap aku. So, kalau nak gemuk jangan beraklah (ops ter'sopan' pulak bahasa kau ecah).? Ini tips tak boleh blah aku rasa. Kalau dah nak terkeluar tu nak buat macam mana.? Takkan aku nak sebut kepala, punggung, kepala, punggung berkali-kali.? Hahhaaha, no komen. Ini tips turun temurun aku dapat. Kalau nak terbuang tuh tapi toilet jauh lagi sebut lah benda ni berkali-kali. Siyes kadang-kadang menjadi. Ops, mesti korang terpikir-pikir and blur kan.? Hahaha, lu pikirlah sendiri.


Tanda-tanda lain aku pun tak tahu itu yang aku nak tanya korang kot-kot ada yang sepesen dengan aku kan. Kita tukar-tukar info lah yer. Then aku nak tanya siapa-siapa yang pernah try appeton weight gain berhasil tak.? Ke makin menghabiskan beras tapi badan still maintain.?

Comments

Anonymous said…
Assalamualaikum

hahha..dah masuk keluar balik ? hee~ x dapek den nk nolong.
Madd said…
hehheheheh....
ok la tu badan maintain kurus...
ehheheheh
Afifah Azmi said…
takyah berak? wow..u better don't do that ecah..bhye tu :)

mkn sayur byk2 n tidur kasi cukup. kalau x tambah berat badan pon at least dapat kekalkan berat anda skg, xdela makin kurus. hehe

my cousin ada yg amek appeton. But the thing is, dia dah obese skg. I don't think u want to end up like her. Go see dietitian for help :)
adabetolka said…
makan burger 5 bijik lepas pukul 10 malam..milo sejuk pekat2..

haha..!!
ikeen said…
ko mmg patut gemok kn badan pon cah..huu
nak gemuk senang .
nak kurus ?
adoii
Illiana Hidayah said…
ok wat kalau makan tapi badan tak naik..means tahap metabolisme berada di tahap yang tinggi~ ehhehe...

and weight gain tu pulak depends on people jugak.. ada yang skali amik, badan dah mencanak naik, ada jugak yg amik tapi xnaik2 gak..ehehhe
Cik Yana said…
Metabolisme tinggi tu. Cik Yana badan cepat naik. Dulu masa sekolah pernah 60kg. Hahahah~ Gile gagah masa tu. Tapi tak tahu kenapa bila start masuk matrik ngan u turun mendadak. Bz kot. Hehehe~
kak nisa said…
housemate pernah minum, tp badan supe tu gak..kurus meleding...dia kata bila minum tu cuma jd kuat makan, tp badan dia tak mo nek gak..siaannn
SN said…
huhu,ssh la kalau bdn ni xnak gemuk..kering je,cam tiang dah ni~~~
Unknown said…
jom lawan ngan ceq..sapa lagi kurus! wahahha
Buletin Bawang said…
ok pe kurus cah.. yg penting kesihatan jage..=D
Ecah Shafiee said…
@kak nisa
kak nisa, ni yg takut ni..kang makan makin menjadi2 tp xmau naik gak..nightmare..kopak duit asek makan jerk..
Ecah Shafiee said…
@nub
ahaha, sape lg kurus dpt adiah ape.?;p
hehe ecah besh la makan myk mane pun badan tak nek.. kte ni.. alahai.. cpt jew nek wlupn mkn sikit je hehe :))
Ecah Shafiee said…
@CahayaCintaIlahi

kdg2 mmg rase bersyukur sbb xyah nak jage sngt pemakanan ni..men sumbat jerk...tp kan naz, kdg2 tu teringin jugak nak merasa badan berisi..ehhehe
Unknown said…
kurusla tu...
hahaha
Ceqla said…
sallam ;)
lama tak singgha disini, maaf kalau silap parking..:)

ok, macam ni... contest tu dah ada pemenangnya
untuk mhargai kerjasama anda Ceqla nak exchnge link PERCUMA, nanti hantar dekat email Ceqla yer..sebelum ahad pagi.

satu lagi malam nanti tgk entry Ceqla pasal contest ni yer...

terima kasih :)
~~su manje~~~ said…
aaaaaaaa...
alamak...
ada terasa la....
darkbatman said…
hahahaa.. aie pasan.. kamu salu komen2..hoho
Tergagah said…
cuba makan 5-7 kali sehari = 3000kalori .. jumlah kalori cuba dulu 3000 Kalori. jogging buat seminggu sekali... kalu x naik juga.. tambah sebanyak 300 lagi kalori makanan dan sterusnyer... weight gain boleh membantu menambah kalori..kalu makanan kita amek x cukup target kalori yg kita mahu
Ecah Shafiee said…
@Tergagah
ok, thankz for the tips guys.
ownz said…
den penah cuba appetton nih 4 tin.. pastu leh kawan² cakap apesal nko makin kurus hah.. hampeh tul.. dahla mahai..
Ecah Shafiee said…
iye ke.? isk2, rugi2..
diana said…
dah try maugemuk dot com?

Popular Posts