Jalan-Jalan Cari Pasal kat Jalan Tar and Masjid India

Ni bukan aku yg shoot, gambar ni kredit kat uncle google

Ahad lepas aku and few of my friends pergi memenuhkan Jalan Tar and Masjid India. Ok, aku tahu ada yang tanya kenapa pergi hari Ahad.? Sabtu lagi best sebab ada pasar right.? Tiada rezeki kamilah tu lagipun ok what pergi Ahad tak crowded. Kalau pergi hari Sabtu sesak tak hengat lah. Contohnya hari Ahad tempat yang sangat crowded adalah di SOGO. Adoi.!! Sale kanan kiri depan belakang.! Probs nya ialah aku tak dapat nak memilih pening sangat tengok orang yang sangat ramai tu. So, aku decide untuk tidak membeli apa-apa di Sogo.


Sepanjang perjalanan takde benda lain yang aku addicted. Shawl.!! Yeah, korang agree kan ngan aku. I'm totally obsessed. Satu prinsip aku time nak shopping semalam is "Ecah, beli shawl harga RM10 only. RM 10.20 or RM15 not acceptable." Hahaha..tak boleh blah kan.? So memang sepanjang jalan aku cari yang RM10 kalau berkenan yang herge dia 15hengget aku akan tawar sampai dapat RM10. Totally shawl yang aku beli 6pieces. Banyak tak.? Gile.! But  sebenarnya ada satu shawl tu aku beli RM15 and tak dapat tawar tapi aku beli gak sebab design dia sangat comel.! Ok, i'm over budget. 

Oiks, ni juga bukan gambar aku. Kredit to uncle google.

Der, semua gambar ko ciplak. Takkan takde shooting kot.? Ok der, aku gi sana nak shopping bukan nak hamik gambor. Actually bukan tiada gambar tapi sangat sikit and itu pun bukan pic dr DSLR. Takut nak bawak gi tempat-tempat camtu because aku sangat careless. Then, member aku ade bawak camera digital just batery dia sangat hauslah der. Dapat lah amik beberapa gambar. 

cik munge, fadh, popo and am selaku pengawal peribadi kami

Ok am, ko nak perli aku Pen*** lah tuh.!

Sekian, itu je yang aku shopping. Ops, itu je ke.? Secreto~

One more pic bersama tourist2 dari Germany. Member aku speaking German dengan diorang. Aku nganga mulut je lah sebab aku hanya tahu cakap France.!! Je mappele Aishah. Tu je aku ingat. Kahkahkah..

Comments

Buletin Bawang said…
aku suke sume gmbar2 tuuu.. tmpat2 tudung murah tu pn ak suke.. like2!!

eh ecah da jd anak angkat pakcik jermen tu kn? huhuhu.. =D
Ecah Shafiee said…
@P0polita
ops..bahaya ayat tuh popo..
Faizal said…
best2 jalan TAR..
kain2 murah la.. da biase n slalu pegi waktu blaja dulu2...
Misz-ella said…
wah adik, kakchik jmpa kwn2 blogger ari sabtu kat sogo. patut la tk jmpa .. adik pegi ahad rupanya. hihi ..
Unknown said…
uiks...seronok tue jln2...tahannya iman x shopping kat sogo...ahaks...
Syaza AmaLia said…
haha. abg sy ley sesat lam sini plak
Ecah Shafiee said…
@kakchik@ella

owh, yeke kakchik.?ruginyer..kalau x mesti jumpe dah..
Ecah Shafiee said…
@M.a.s.u.r.i
ahaha..nasib ramai org kt sana..kalau clear dah rembat dah..
Ecah Shafiee said…
syaza amalia : hehehe, abg anda ade gundik 4 kate nyer..

naz : best2..kalau g ramai2 lagi mesti lg best..ritu zack ckp nak main badminton same2..senyap jerk.?
ahha..ade gak post nih...best2..byk borong wooo...spe ntah yg speaking german tuh kan....hahahha
Cik Yana said…
Pehh~
lama tak gi jalan TAR sejak dah habis belajar kat UPM.
Kalau tak dulu-dulu mesti teman member carik tudung kat sane.
Tapi cik Yana tak beli sebab pening nak pilih.
Hahaha~
Beli online je :P
anamizu said…
wahhh sakan shopping ye!!!
jeles cik ana nengoknye..hihi

recent post : |ikan unik|
Angela said…
Pehh~ lama tak gi jalan TAR sejak dah habis belajar kat UPM. Kalau tak dulu-dulu mesti teman member carik tudung kat sane. Tapi cik Yana tak beli sebab pening nak pilih. Hahaha~ Beli online je :P
Wehrmanhqus said…
ahha..ade gak post nih...best2..byk borong wooo...spe ntah yg speaking german tuh kan....hahahha

Popular Posts