Blackberry Haram??Kerajaan Malaysia Haramkan Penggunaan Blackberry??

Terkejut ngan Statement tu??Aku pon at first terkejut gak..
Betul ke haram?Habis tu mcm mana pada yang dah beli BB??

BB 150x150 BlackBerry Diharamkan Di Malaysia ?

Terkini Blackberry diharamkan di negara-negara Arab macam di UAE sebab BB ni mampu beri ancaman keselamatan negara.

Macam mana pulak tu ek??
  • Tepon lain semua pakai provider tapi x mcm blackberry yang ada server tersendiri. 
  • Kalau phone lain kerajaan leh detect apa yang rakyat dok sibuk layari. So, kalau pakai BB mcm mana dorang nak tawu/hack?
  • Lebih ditakutkan kalau ade komunikasi antara pengebom berani mati contohnyer la. Inilah sebab nape sesetengah kerjaan mengharamkan blackberry.

Ni yang berlaku kat Algeria

Algeria sedang mengkaji penggunaan telefon BlackBerry dan akan mengharamkan penggunaannya jika boleh mengancam keselamatan negara.

“Kami sedang melihat isu ini. Jika kami mendapati ia mendatangkan bahaya kepada ekonomi dan keselamatan kami, kami akan menghentikannya,” kata akhbar El Khabar yang memetik Menteri Telekomunikasi Moussa Benhamadi semalam.

Algeria muncul negara terbaru memperlihatkan kebimbangan berhubung ciri-ciri Blackberry yang mendapat perhatian ramai sejak awal minggu ini khususnya di kalangan negara Teluk.

Dalam pada itu Amerika Syarikat mahu mengadakan perbincangan teknikal dengan Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan beberapa negara lain berhubung pertimbangan untuk mengharamkan komponen Blackberry Messenger.

Tapi jgn risau..Kerajaan Malaysia x war-warkan lagi perngharaman Blackberry ni kat Malaysia. Tp x tahulah pulak after ni mcm mana.

p/s : Giler arh..x semena-mana perkakas mcm BB ni leh jadi satu fenomena kat dunia ni. Ni yang ragu-ragu nak guna BB. Lagi-lagi bila ada yang pertikaikan BB ni Yahudi yang punya. Dorang buat mmg ade agenda-agenda lain yang tersembunyi. Mcm mana pulak tu??

Comments

ahfat said…
da lame la cah berita ni.
Ecah Shafiee said…
tahu..aku ni yg xtawu..
hari tu tak salah benda nih da dibangkitkan kat dewan rakyat.
Dan keputusan muktamad bb takkan diharamkan. Hee so boleh la nak beli bb pasni :D
ashraf latif said…
sedangkan fb pon dorang tak haramkan kt malaysia ni. padahal lagi bahaya. profiling. server amerika lagi.

Popular Posts