Sumbangan Ikhlas Buat Keluarga Banjir Kilat Kg Nyior Batu 20 Kuala Dipang

Keadaan rumah aku ketika hari kejadian

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan berita gempa bumi dan tsunami. Lebih mengejutkan lagi bila ahli keluarga kita turut merasa tempiasnya. Pada 17/4/2012 berlakunya banjir kilat di Kuala Dipang. Apa yang paling menyedihkan bila keluarga aku turut terlibat sama. Banjir yang hampir mencecah bumbung. 

Barang-barang dapur habis tunggang langgang
Peti ais di atas lumpur yang pekat
 Inilah keadaannya selepas air surut
Satu katil pun tidak dapat diselamatkan
Bilik jahit ibuku kini kosong dan lengang
Barang-barang seperti komputer rosak teruk

Banyak barang rumah rosak termasuk barang elektrik. Dianggarkan keluarga aku mengalami kerugian sejumlah RM40,000. Kalau nak diikutkan untuk bina kembali kehidupan seperti sedia kala memang tidak mampu. Jadi di sini aku merendah diri untuk meminta sumbangan ikhlas dari rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang mengenali diri ini. Walaupun sedikit jumlah yang didermakan anda begitu bernilai buat kami sekeluarga. Aku sekeluarga ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada yang sudi menderma. Allah SWT sahaja yang mampu membalas sumbangan anda. 

Kepada yang sudi menderma bolehlah menyumbangkan di :


Bank Islam 
08013023280499
Noor Aishah Binti Shafiee


Maybank
108123034033
Noraini Binti Shafiee


Comments

shoutvoc said…
siannye..habis sume brg rosak
Kinuttahfcq said…
siannye..habis sume brg rosak

Popular Posts