Kupas Isu Perempuan Kahwin Lambat

 
Perempuan kahwin lambat.? So, what.? Hahaha, aku baru sedar kenapa perempuan yang berusia tak kahwin-kahwin lagi. Biasa kalau umur 24-26 dah planning-planning nak kahwin. Kalau yang tak ada plan nak kahwin pun at least niat tu ade. Wuhuu, sedar tak sedar aku dah nak termasuk golongan perempuan kahwin lambat. What?? Sebab apa aku cakap macam ni.? Sebab sampai la ni batang hidung pakwe pun aku tak nampak. Haaa, tahu-tahu dah dekat 3 tahun jugak aku hidup single ni.
 
 
 
Baru aku tahu kenapa perempuan kahwin umur lewat. Sebabnya, jodoh tak sampai lagi. Sekarang ni pun aku lebih terfikir nak kerja, kumpul duit banyak-banyak sebab aku nak pergi melancong. So, aku rasa ini lah pemikiran perempuan zaman sekarang. Enjoy lebih-lebih dan soal kahwin ni dah boleh tolak tepi dulu buat sementara waktu. Ngeh ngeh ngeh. Tapi jangan nak tolak sangat lah kan. Sampai ke sudah nanti tak kahwin-kahwin.
 

Akak aku bakal bertunang hujung tahun ni. Wah, seronoklah dia. Aku pun tumpang gembira je ni. So, aku nak wish selamat-selamatlah kat semua. Pada yang nak mendirikan rumah tangga tu, nak kahwin jemput-jemputlah aku makan kenduri kendara korang ok. Nak tunggu turn aku alamatnya lama lah kot korang tunggu. Hehehehe. Actually aku dah takde topik nak bincang dan secara spontan je terlintas nak sembang-sembang pasal ni.

Comments

Popular Posts