Raya Dulu dan Kini


Sekarang ni umo pon dah cecah 20++
Bile teringatkan balik zaman sekolah rendah and menengah dulu, teringat suasana raya dulu.
Lain rasenyer feel dia..

Kalau dulu bila nak dekat raya jerk sibuk mintak alamat sorang-sorang(member terdekat lah). Bila dah amik kad raya mestilah nak hantar kad raya kan..?
Sanggup habiskan duit up to RM10 semata-mata nak beli kad raya. Untuk kawan kad lain, cikgu kad lain, tersayang(ops..ade ke.?) and utk parents skali.
Bila dah karang-karang ayat sibuk ajak mak pegi pejabat pos sebab nak beli setem. Mak yang baik hati ikutkan jerk la peel anak dia sorg ni. Dah tampal setem pe kejadahnya sume tu aku pon letak la dlm mail box.

Yang paling best tu bile dpt reply dari kawan-kawan. Dpt balik kad raya yang mcm-mcm version.
Aku dulu suka hantar kad raya awal-awal. so, kawan-kawan dah alert. Then, dorg mesti balas punya. hahah,,stratergi ni.

Yang best gak siap kira ngn adek  beradek sape dpt kad raya plg banyak. Selalunye aku la yg dpt byk bcoz aku pon rajin kasi kad raya kat org.
Bila dah dpt banyak kad raya, xkan nak simpan kan??Apa lagi..jadi galleri ar jap umah aku..
Dok tampal sana sini. baru mood raya tuh timbul kan..??ehhehehe..

Sekarang??

Semua tu hanya tinggal kenangan je la..
Dah xde dah kad raya yang menyinggah kat peti surat umah aku time-time nak dekat raya..

Sob,sob,sob..sedeh2..
Kawan-kawan sekalian..kasi kad raya boleyh??ehhehe..
Gurau aja..Eh, kalau ade nak kasi leh gak..nanti aku balas la balik..

Nak kasi alamat ni..ahaha..propa sungguh!!
Tak kira..nak bagi gak..Salin-salin!!

NO.11A KG NYIOR,
BATU 20 KUALA DIPANG,
31850 JERAM PERAK.

Kampung x alamat rumah aku. Itu yang best..rumah dah mcm suasana kampung.

Comments

Popular Posts