Dompetku Kene Curi!!

Tengok tajuk mesti da tawu kan bengang x sedeynyer hidop aku skrg..
Purse yg aku dah gune sejak zmn diploma ilang begitu jerk..
Sangat sedey..

Kejadian tempat kecurian berlaku : Surau beb!!

Astaghfirullahalazim..
Wahai si pencuri, nak duet dlm purse aku tu amikla..
Tp, harta2 lain dlm purse tu plz pulangkn..

1) IC
2) Lesen
3) Kad Bank
4) Kad-kad lain

Tawu x ni dah kire kali ke2 purse ku dicuri..
Ini bermkna aku kne renew IC kali ke2..
Bayarannya.?

RM210.00

OMG, dah la malang purse ilang..
Kerugian nak renew lesen tu.?
Adoi..plz lah..terseksa idop..
Nak withdraw duit kad xde..Nak mkn terpksa pau mem dgn alasan nnti aku byr lik..
Apela yg korg(pencuri) dpt.?
Mkn duit haram..DUIT HARAM!!
Dilaknat Allah..Subhanallah..
Ya Allah..Kuatkan lah semangatku dan tingkatkanlah kesabaranku..

Comments

Unknown said…
sabo yer kawan..
dia xder duit tu..
smpai sanggup mencuri dalam surau..isk3
Ecah Shafiee said…
xde duit pon jgn la smp nyusahkn idop org..adeh..
emme said…
Salam, kalau macam kes awak ni kena curi di surau tak kena bayaran. Boleh dapat pengecualian, tapi kena repot polis yang menyatakan dalam repot tu barang-barang kena curi ketika solat di surau...

Kejadian ni memang kerap berlaku...
ahfat said…
ecah suka pau rakan sekelasnya.

kah kah kah.
Ecah Shafiee said…
@emme
wslm..ye ke.?mmg report polis ade..tp tol ke leh dpt pengecualian.?
Ecah Shafiee said…
@ahfat
yaaaa...mane anda tahu ni.?
lala said…
INGATKAN kalau dalam surau orang pencuri xde.
Ecah Shafiee said…
@lala
dlm surau la kejadian mcm ni byk berlaku..so watch out k lala..
puan ct jutawan said…
ntah ingatkan dalam surau x de pencurik
mizz fey said…
Hi. Nak tnye, awak kne denda 210 ke tak? Saya pun hilang gak.

Popular Posts