Malaysia Bakal Muflis 2019??

Datuk Seri Idris Jala yang mengatakan negara Malaysia bakal menanggung hutang sejumlah RM1 trillion untuk 9tahun daripada sekarang iaitu tahun 2019. Pada masa itu, negara Malaysia boleh diiktiraf muflis@bangkrap. Jadi, kita kenalah bersedia terima sebarang kenaikan harga. Lingkup la rakyat.

Baca ulasan Pakar Ekonomi dan Ketua Audit Negara mengenai isu ini dan baca selanjutnya mengenai pemotongan subsidi oleh kerajaan Malaysia. more

Comments

Ayie said…
Haa.. bagus sangat lah tu.Saya memang dah jangka lama Malaysia bakal muflis kerana pemerintah kita sendiri tidak betul.Pemerintah kita tidak tegas

Cuba kita bandingkan PM kita yang lepas iaitu Tun Mahathir dengan Ahmad Badawi,pada pendapat saya,Tun Mahathir more better.Sebab dia tegas.

Duit kerajaan selama ini kemana?
Aduh duit kerajaan selama ini disia-siakan sahaja.Sebab kita bodoh kerana menyimpan pendatang asing tanpa izin.
Sehari PATI makan kalau seorang RM10.Kalau beribu-ribu orang macam mana?

Mengapa kerajaan kita tidak menghalau mereka ini sahaja.

Pengambilan pekerja asing.

Mengapa tidak menggunakan pekerja tempatan?Kan ramai anak-anak tempatan yang menganggur.Mengapa tidak guna mereka?Alasan mereka ini semua "demand" tinggi.Pekerja asing lebih murah.

Aduhai...
Syukie said…
Demand tinggi pun, tapi sekurang2 nya duit kita tak dibawa keluar dari negara. Kalau guna pekerja asing, duit kita akan keluar ke luar negara. Betol tak?

airfood.blogspot.com
a.z.n.e.e said…
banyak lagi sebab lain malaysia tanggung hutang... tue mcmne dengan tanggung orang melayu yang tak kenang budi?? tak tolong negara pun... tapi mulut pot pet pot pet... mengata sini sana.. sokong pulak pemimpin yang ntah apa2 yg belum tentu nak jaga makan minum rakyat... jaga makan pakai sendiri je dulu!! cuba fikir!! lagi banyak pembaziran!

pulak skrg golongan C*** mmg nak sokong pembangkang!! "Sokong pembangkang kita senang" maaa... kerajaan suap mcm2.. pembangkang sua macam2... pun rugi jugak ape!!
SufatihaNur said…
salam...erk nasib malaysia akan jd cam Greece juga ke..bakal muflis...setuju sgt dgn ayie..kerajaan terlalu berlembut..suapkan PATI lebih dr rakyat sendiri..halau blk je sume tu..menyusahkan...if dtg bwk modal ok la..ni dtg bwk prob..
lingkup2 malaysia camni...pasni org malaysia akan jd can indonesia..merata pg tmpt org smpai sggp jual maruah...
Ecah Shafiee said…
betol3..
dtg msia then wat taik..
then kite sndiri takut nk dok kt msia sndiri..
pendtg byk sgt..muke ngeri2 sume..

Popular Posts